pondelok 15. septembra 2014

S kozmetickou výbavou na cestách



K dnešnému postu ma inšpiroval pohľad na moju dovolenkovú kozmetickú zbierku, vystavenú na skrini v našej „dovolenkovej“ izbe posledný týždeň. Je vám jasné, že bežne takto svoju kozmetiku asi neskladujem, a práve preto ma táto „výstavka“ nakopla k vyjadreniu sa, čo so sebou na cesty nosím ako megapotrebné a čo naopak nechávam doma ako niečo, bez čoho sa pár dovolenkových dní zaobídem.



Začneme logicky zľava doprava, od prvého k poslednému, od najmenšieho k najväčšiemu.
Vec č. 1: Balzam na pery. MUST HAVE kedykoľvek a kdekoľvek. Ošetríte ním nielen suché pery, ale v prípade potreby aj kožtičku v okolí nechtov.
Vec č. 2: Mazadlo. Najlepšie vo forme vzorkovej – a je jedno, či ide o hydratačné sérum alebo NEJAKÝ krém. V prípade používania BBčka stačí použiť na noc.
Vec č. 3: Kozmetika pre moje druhé oči. Uznávam, nepotrebuje každý, ale keďže asi druhý mesiac sa pýšim krásnymi retro okuliarmi s pomerne silnými dioptriami /došlo aj na mňa, no.../, ktoré zruinovali môj badžet viac, než kozmetika za posledného pol roka, pre mňa vec potrebná.
Vec č. 4: BBčko. Ak nájdete také, čo vám sadne nielen farebne, ale aj hydratačným účinkom /GRATULUJEM!!!/, nie je problém tých pár dní použiť miesto denného krému. Aj mejkapu, of course.
Vec č. 5: Očný krém. Ak nemáte príliš citlivé očné okolie, prípadne sa radíte do vekovej kategórie násťročných, môžete ho nahradiť kvapkou Mazadla /čiže Vecou č. 2/.
Vec č. 6: Fenistil. Komáre ma totiž milujú a je jedno, či som pri vode alebo na horách, nájdu si ma. V prípade nežiaduceho priškvarenia sa možné použiť ako gél po opaľovaní /samozrejme na komáre potom už nezostane!/.
Vec č. 7: Opaľovací krém na tvár. Moje dovolenky trávim v 90% prípadov na horách, takže čím vyšší faktor, tým lepšia a dlhšia ochrana. A keďže sa mi nechce každú hodinku, visiac niekde na reťazi pod skalným previsom premazávať nanovo, vysoký faktor je pre mňa nutnosťou.
Vec č. 8: Samoopaľovák. Možno niekto nevie, ale v horách často prší alebo je zima. Nie z každej dovolenky prídete opálené. Tak sa aspoň tvárte, že ste mali krásne počko, oklamete  klebetné susedy, neprajné kolegyne a možno aj samé seba! :)
Vec č. 9: Micelárka. Nutnosť!!! Pleť vyčistíte tým najjednoduchším možným spôsobom a v prípade, že raz za čas urobíte na dovolenke nejaký ten mejkap, nemáte problém s odlíčením.
Vec č. 10: Mazadlo č. 2. Používané najčastejšie na ruky, ale v prípade potreby aj celú telesnú schránku.
Vec č. 11: Opaľovák. Ak raz za čas na horách praží slnko, neodporúčam liezť na svetlo božie bez neho!
Vec č. 12: Poopaľovák. Odporúčam vziať hlavne vtedy, ak plánujete liezť na svetlo božie bez Veci č. 11. V prípade potreby môžete použiť ako zvlhčovadlo pokožky tela po absolvovaní ultra-horúcej sprchy, nutnej po návrate z túry, kde sa cez vás prehnali zo tri búrky, z toho dve s ľadovcom /celkom konkrétne minulý utorok/.
Vec č. 13: Sprcháč, ktorým zabijete tri muchy jednou ranou. Čiže vaše telo, vaše ruky aj vaše vlasy. Bez kondicionéru to tých pár dní vaše /mŕtve/ vlasy prežijú. A ak by ste ich náhodou už nerozčesali, tvárte sa, že je to zámer.
To by sme mali starostlivosť. Samozrejme, v prípade že nejdete na dovolenku v lete, s kľudným svedomím môžete vyhodiť Vec č. 8, Vec č. 11 a Vec č. 12. Naopak, ako Vec č. 2 odporúčam pribaliť nejakú hutnejšiu verziu Mazadla, vhodnú do chladnejších poveternostných podmienok.
Čo sa mejkapu týka, hoci nepatrím medzi celebritky prehlasujúce, že vo vzácnych chvíľach oddychu chcú mať od mejkapu svätý pokoj, v tomto s nimi viac-menej súhlasím. Keď však silou-mocou budem chcieť NEvyplašiť medvede, na mejkapovanie sa mi postačí /okrem už spomínaného BBčka/ toto:


Riasenka /lebo moje riasy sú bledé, rovné a krátke/, dobrý korektor, ktorý môžem použiť zároveň ako rozjasňovač /lebo nebesky modré sú nielen moje oči, ale aj kruhy pod nimi/, ďalej ceruzka na oči /čím staršia tým lepšie/ a neutrálny rúž /čím starší, tým lepšie/, v prípade potreby vhodný aj ako lícenka.
Amen. Viac mi na dovolenke netreba. Ste na tom podobne? ;)

- claire -


6 komentárov:

  1. wau :D 13 kozmetickych pripravkov na telo/pleť a vlasy si odbila sprchovým gelom. Ja zase naopak, na telo beriem jeden krém (velke balenie toho bieleho krému nivea ktorý je geniálny nielen na celé telo ale aj na tvár) a na vlasy šampón, kondicionér (nutnosť, bez ktorého nejdem z domu ani na krok) pripadne nejakú masku, keby neposlúchali a sprej na ochranu pred UV. inak v prípade cestovania odporúčam vyskúšať kokosový olej, dá sa použiť na všeličo možné a nemusíš nosiť so sebou kopec kozmetiky :) ja ho zvyknem používať ako telový krém keď vyjdem zo sprchy, balzam na pery, na suchu kozu okolo nechtov, na vlasy atd..

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :D no tak uznávam, ja sa k mojim vlasom správam trochu macošsky aj doma, preto mi na dovolenke postačí aj sprcháč! :DDD
      Kokosák je tiež dobrý tip.

      Odstrániť
  2. Nuž, vzhľadom na vek a stav pleti je môj obsah kozmetickej taštičky (alebo skôr tašky) podstatne väčší a ťažší. Ja aj na dovolenke potrebujem dôkladnejšie čistenie a hydratovanie pleti krémom + makeup a korektor a na vlasy šampón a balzam a tužidlo a fén :).

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nič si z toho nerob, ja som tiež stará korytnačka! :D
      Čo sa vlasov týka, tužidlo ani neviem, na čo slúži /ja mám vlasy dosť "tuhé" aj tak :D/ a fén používam akurát tak pri kúpaní kocúrov, inak né :).

      Odstrániť
  3. tak ja som úplné chudiatko v porovnaní s tebou... ja beriem sprcháč, šampon, kondicioner, krém na telo, krém na ruky, balzam,špirálu, makeup, ceruzku na oči a púder, a vlastne micelárku, zubnú pastu... no ale teraz, keď som to napísala všetko, tak nie som až také chudiatko, ani som si doteraz neuvedomila, čo všetko mám zo sebou...

    OdpovedaťOdstrániť

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...